Ved årets afslutning er der ekstra opgaver for foreningens kasserer eller økonomiansvarlige. På dette kursus lærer du at afslutte årsregnskabet og at lægge budget for det kommende år.

Nye og erfarne kasserere og økonomiansvarlige i foreningerne. Det vil være en fordel at have været på kassererkursus 1 – eller have tilsvarende viden.

Vi arbejder med de ting, som er relevante for årsregnskabets afslutning:

– Årsregnskabets afslutning

– Afskrivning på inventar

– Restancer og tab

– Periodisering

– Regnskabsrapportering

– Klargøring til revision og generalforsamling

– Budgetlægning

Bemærk at kommunens tilskudsblanketter og andre kommunale krav gennemgås grundigt på kurset “Kom godt i gang” for nye foreninger i Aarhus Kommune. Der er også et selvstændigt kursus i revision af foreningsregnskabet.

Tilmelding og pris
Deltagelse er gratis for frivillige i de folkeoplysende foreninger i Aarhus Kommune og i medlemsforeninger hos Idrætssamvirket i Aarhus, Århus Ungdommens Fællesråd og DGI Østjyllands foreninger i Aarhus. Deltagere fra foreninger udenfor Aarhus Kommune betaler 300,- kr.
Hvis man er tilmeldt, men udebliver fra kurset, sendes en faktura på 300,- kr. i ”No-show-gebyr”.
Tilmelding senest 3 uger før kurset her på siden: www.dgi.dk/202409853416