Indlæser Begivenheder

Der findes ingen lov, der regulerer hvordan en forening skal organiseres og hvordan vedtægter skal se ud, men bestyrelsen og medlemmerne skal selvfølgelig holde loven og tage ansvaret for økonomien og de aktiviteter, de udøver i foreningen.

Målgruppe
For bestyrelsesmedlemmer og andre frivillige

På kurset kommer vi omkring de følgende emne:

– Persondatareglerne (herunder privatlivspolitik, fortegnelsespligten og databehandleraftaler)

– Skatte- og momsregler

– Børneattester

– Økonomisk ansvar

– Lovpligtige forsikringer

– KODA-regler

– Lotteri- og tivoliregler

– Gaveordning og andre indsamlinger

– Samværspolitik og andre juridiske regler

Hvis I har specifikke spørgsmål om emner, er I meget velkomne til at stille dem på forhånd til Flemming Mølgaard på fm@dgi.dk eller tlf. 20423480.

Dette giver ham både mulighed for at forberede sig bedre og give svar på konkrete problemstillinger.

Tilmelding og pris
Deltagelse er gratis for frivillige i de folkeoplysende foreninger i Aarhus Kommune og i medlemsforeninger hos Idrætssamvirket i Aarhus, Århus Ungdommens Fællesråd og DGI Østjyllands foreninger i Aarhus. Deltagere fra foreninger udenfor Aarhus Kommune betaler 300,- kr.
Hvis man er tilmeldt, men udebliver fra kurset, sendes en faktura på 300,- kr. i ”No-show-gebyr”.
Tilmelding senest 3 uger før kurset her på siden: www.dgi.dk/202409853409
Go to Top