Hvis man er ny på posten, kan kassererarbejdet virke uoverskueligt og indviklet. På dette kassererkursus får du en grundlæggende introduktion til opgaverne, så du kommer godt i gang med arbejdet.

Nye og kommende kasserere og økonomiansvarlige i foreningerne

Indhold
På dette grundlæggende kursus for foreningskasserere og økonomiansvarlige vil de følgende emner blive gennemgået helt fra bunden og suppleret med opgaver undervejs:

– Kassererens regnskabsopgaver

– Årsregnskabet med fokus på resultatopgørelse og balance.

– Kontoplanen

– Håndtering af bilag

– Bogføring

– Årsregnskabets opstilling, så det er til at forstå

Bemærk at kurset holdes både d. 6. maj og d. 7. oktober 2024.
Den 4. november tilbyder et opfølgende kursus med fokus på emner som: Årsregnskab, revision og budgetlægning.

Andre relevante kurser for kassererer og økonomiansvarlige i foreninger

– På kurserne “Kom godt i gang” gennemgås kommunens tilskudsblanketter og andre kommunale krav grundigt.

– På revisionskurserne gennemgås krav til revision af regnskabet i frivillige foreninger.

Tilmelding og pris
Deltagelse er gratis for frivillige i de folkeoplysende foreninger i Aarhus Kommune og i medlemsforeninger hos Idrætssamvirket i Aarhus, Århus Ungdommens Fællesråd og DGI Østjyllands foreninger i Aarhus. Deltagere fra foreninger udenfor Aarhus Kommune betaler 300,- kr.
Hvis man er tilmeldt, men udebliver fra kurset, sendes en faktura på 300,- kr. i ”No-show-gebyr”.
Tilmelding senest 3 uger før kurset her på siden:www.dgi.dk/202409853412